supernova supernova
1111
BLOG

Anomalia grawitacyjna w Smoleńsku!

supernova supernova Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 44

Są miejsca na Ziemi, gdzie dzieją się rzeczy, których fizycy nie potrafią wytłumaczyć na gruncie znanych teorii. Okazuje się, że należą do nich również okolice lotniska w Smoleńsku. Anomalia polega na lokalnym odwróceniu wektora siły grawitacji.  Fantastyczna sprawa dla zainteresownanych badaczy. Obiekty posiadające masę mogą w takich miejscach doznawać odwrócenia wektorów sił i zamiast być przyciągane do ziemi są od niej odpychane.

Odkrycia dla świata dokonano przypadkowo 10 kwietnia 2010 roku, choś podejrzewa się, że Rosjanie wiedzieli o nim znacznie wcześniej i mogli go wykorzystywać do różnych, nie zawsze naukowych eksperymentów.

Skutkiem anomalii grawitacyjnej w tym miejscu na Ziemi jest efekt wznoszenia się dużych samolotów odrzutowych z wyłączonymi silnikami. Nie sprawdzono jeszcze jak zachowują się szybowce i inne lekkie aparaty latające.

Jak dokonano odkrycia?

Zobaczmy najpierw jak na działające w pełnym ciągu silniki odrzutowe reagują obiekty na ziemi.

The Power of Jet Engines

A teraz zobaczmy jak zareagowała drewniana szopa i skrzydło drzwiowe w okolicach złamanej brzozy, na samolot przelatujący na wysokości 5 m nad ziemią z trzema silnikami działającymi na pełnym ciągu.

Zdjęcie z Google Earth

Wniosek?

Samolot leciał z wyłączonymi silnikami jednocześnie się wznosząc. Zjawisko nie jest do końca rozpoznane. Skoro bowiem samolot przyśpiesza, oznacza to, że wypadkowa siła na niego działająca nie jest pionowa. Wskazane są dalsze badania, w związku z tym podróżnym planującym lot na wymienione lotnisko, a którzy nie chcą być wykorzystani jak przedmiot eksperymentu, zaleca się korzystanie z innych lotnisk w okolicy.

supernova